Online İtibar Yönetimi

Online İtibar Yönetimi Nedir ?

Online itibar yönetimi nedir sorusunu cevaplandırabilmek için online itibarı tanımlamak gerekir. Online itibar; kurumların yahut bireylerin online ortamdaki davranışların dışarıdan nasıl algılandığı ile ilgilidir. Diğer bir ifadeyle bireylerin veya kurumların günümüzde en geniş bilgi kaynağı olarak görülen internette nasıl algılandığı, nasıl göründüğü online itibarı ortaya çıkarır. Bu anlamda internet ortamında yazılacak yanlış bir kelime, çıkarılacak yalan bir haber söz konusu birey ya da kurumların online itibarını sarsabilmektedir. Bireylerin itibar kaybetmesi kurumlara da yansıyabilmekte, onları da itibarsızlaştırabilmektedir. Online itibar yönetimi ise tam da burada söz konusu olmaktadır. Markalarını internet ortamında korumak isteyen kimseler dijital itibar yönetimi yoluna başvurabilecektir. Böylece kişi ve kurumlar haklarında çıkan olumsuz haber, eleştiri, karalamadan anında haberdar olup itibar yönetimi ile müdahale edebilmektedir. Aksi halde yapılan bu eleştiri ve karalamalar itibarı sarsılan kişi ve kurumlara maddi ve manevi zarar verebilmektedir.

Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır ?

Online itibar yönetimi nasıl yapılır, sosyal medyada itibar yönetimi nedir? sorusu oldukça merak edilen bir sorudur. Online itibar yönetimi; arama motoru optimizasyonu, internet ile sosyal medya takibi, online olarak müşteri ilişkileri yönetimi ve bilişim hukuku gibi alanlarda uzmanlık gerektiren bir konudur. Bu sebeple online itibar yönetimi nasıl yapılır dediğimizde ilk olarak atılması gereken adım bir bilişim hukuku uzmanıyla görüşmektir diyebiliriz. Böylece hem hukuki hem de internet ve sosyal medya üzerinde teknik anlamda bilgi birikimine sahip avukatlar tarafından dijital itibar yönetimi sağlanabilecektir. 

Günümüzde insanlar bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce internet üzerinden araştırarak fikir sahibi olmaktadır. Bu fikir online itibarınızın ne şekilde olduğu ile ilişkili olarak ortaya çıkmaktadır. Sözgelimi sözlüklerde, kişisel bloglarda hakkınızda ya da ürünlerinizle alakalı güzel yorumların, eleştirilerin yapılması ürünün satışlarında olumlu etki yaratacaktır. Ancak olumsuz eleştiriler, karalama ya da asılsız haber veya yorumlar da negatif etki yaratacak ve satışları olumsuz etkileyebilecektir. Çoğunlukla sahte hesaplardan karşımıza çıkan bu asılsız haber ya da karalama niteliğindeki eleştiriler bilişim avukatı yardımıyla internet ortamından kalıcı olarak kaldırılabilmektedir. Bu sayede dijital itibar yönetimi gerçekleştirilebilecektir. 

Kişisel Online İtibar Yönetimi Nasıl Olmalıdır ?

Kişisel online itibar yönetimi mümkün müdür, nasıl gerçekleştirebilirim ? Bilişim avukatlarının sıklıkla karşılaştığı sorulardandır. Elbette bireyler kişisel online itibar yönetimini gerçekleştirebilir. Ancak yine de bir bilişim hukuku uzmanından destek almalarını tavsiye etmekteyiz. Bunun dışında kişisel olarak online itibar yönetimi nasıl yapılır sorusuna cevap olarak şunlar söylenebilir:

  • Birey Arama Motoru optimizasyonu ile anahtar kelimeleri kullanmak suretiyle kendisi hakkında bilgilendirmeler yapabilir. Hakkında çıkan asılsız haberleri ya da karalamaları böylece geride bırakarak ismi aratıldığında olumsuz web sitelerinin alt sayfalarda çıkması sağlanabilmektedir.   
  • Aktif olarak kullanılan web sitesi, bloglar, sosyal medya hesapları ile hakkınızda size ait sayfadan önce başka bir web sitesinin görünür hale gelmesini engelleyin. Ayrıca hakkınızda çıkan olumsuz hiçbir haber, yorum ve eleştiriye karşı sessiz kalmayın. Sosyal medya hesaplarınızdan veya web sitenizden bunları açıklayarak yanlış olduğu bilgilendirmesini yapın. 
  • Gündemi takip ederek, yorumlarınızı yapın. Toplumun tepki gösterdiği haberlere karşı siz de sesinizi çıkararak toplumdaki tarafınızı belli edin. Böylece hakkınızdaki olumsuz fikirleri değiştirebilirsiniz. 
  • Olası krizleri önceden düşünerek buna göre kriz yönetim planı hazırlayın. Bununla her an itibarınızı sarsabilecek her şeye karşı hazırlıklı olabileceksiniz. 
  • Online itibarınızı sarsan her şeye karşı hukuken ne yapabileceğinizi bilin. Haklarınızı sonuna kadar kullanmaktan çekinmeyin. Online itibar yönetimi hizmeti veren bir hukuk bürosu ile bağlatıda kalın.

Online İtibar Yönetimi Ne Kadar Gereklidir ?

Online itibarın sarsılması kişi ve kurumlara geri dönüşü olmayacak zararlar verebilmektedir. Kişi ve kurumların toplumda itibarının zedelenmesi maddi ve manevi büyük kayıplara neden olabilmektedir. Örneğin cinsel saldırıda bulunduğu iddia edilen bir oyuncunun bu haber itibariyle işleri de olumsuz etkilenebilecektir. Toplumda saygı görmemeye başlayabilecektir. Dolayısıyla bu tür olumsuz haberlerin ortaya çıkmadan erişimin engellenmesi veya bu mümkün değilse uzmanlardan yardım alınarak online itibarın korunması sağlanmalıdır. 

İnternetin bu kadar yaygın olduğu bu dönemde hakkınızda yazılacak en ufak olumsuz bir cümle dahi anında binlerce paylaşım alabilmekte ve böylece yayılmaktadır. Bu anlamda birey ve kurumların kendileri ve firmaları hakkında yazılanları takip etmesi anında müdahale edilmesi bakımından oldukça önem arz etmektedir. Online itibar yönetiminin olumsuz içeriklerin takip edilmesi, temizlenmesi ve olumlu içeriklerin ortaya çıkarılması gibi 3 adet periyodu mevcuttur. Online itibar yönetimi periyotlarının uygulanmasında bilişim hukuku uzmanı ve avukatların etkisi yüksektir.

Online İtibar Yönetimine Kimler İhtiyaç Duyar ?

Online itibar yönetimi kimler için gereklidir? Online ya da dijital itibar yönetimi toplumda tanınan ya da hakkında yazılmış kötü bir haberle veya yorumla tanınmış kişiler bakımından önemlidir. Bilindiği üzere hiç kimse olumsuz ya da yanlış bilgilerle tanınmak ve bilinmek istemeyecektir. Ayrıca hiçbir kurum da hakkında çıkan karalama ya da olumsuz eleştiriler sebebiyle ürünlerinin satışında meydana gelen düşüşten ve ticari hayatta itibarının sarsılmasından memnun olmayacaktır. Son olarak online itibar yönetimine toplumda tanınmış ünlü şarkıcı, oyuncu, yazar, şair, politikacı, sporcu, iş adamları vb. birçok kimsenin de ihtiyacı olabilmektedir. Zira bu kimselerin itibarının sarsılması kendileri ve meslekleri bağlamında hayati olabilmektedir. Verdiğimiz örneklerin yanında hastalarından ağır ve haksız eleştiriler alan bir doktor, öğrencilerinin hakkında olumsuz içerikler yayınladığı bir öğretmen veya müşterilerinin hakkında hakaret boyutlarına varan yorumlar yazdığı bir marka/şirket de online itibar yönetimine ihtiyaç duyabilecek kişilerdendir.

Kurumsal Online İtibar Yönetiminin Önemi

Online itibar yönetimi kurumlar bakımından hayati bir önem oluşturmaktadır. Kurumların online itibarı, mevcut ve potansiyel müşterileri, iş ortakları, hisse sahipleri ya da kişisel bağlantılar veya rakipler ve müşteriler için önemlidir. Sayılan kişiler kurumların online itibarına dikkat eder, gerektiğinde bundan faydalanmak ister. Ancak sarsılmış bir itibar iş hayatında kurumun iş ortaklarını kaybetmesi, hisselerinin düşmesi ve müşterilerini kaybetmesi anlamına gelebilmektedir. İş hayatının büyük bir bölümünü itibar oluşturmaktadır. Online itibar yönetimi titizlikle sağlanmalıdır ki kurumun internetteki görünürlüğü zedelenmesin ve böylelikle zararlar oluşmasın. 

Sosyal Medyada Online İtibar Yönetimi

sosyal medyada itibar yönetimi, sosyal medya yönetimi, sosyal medya itibar yönetimi

Online İtibar Yönetimi Sosyal Medya

Sosyal medyada itibar yönetimi gerekli midir, sosyal medyada itibarın korunması nasıl sağlanır sorularını aşağıda cevaplandırdık.

Günümüz internet ortamında sosyal medya oldukça geniş bir yer kaplamaktadır. Akıllı cep telefonları ile birlikte artık toplumun her kesiminden insan sosyal medya platformlarında varlığını sürdürmektedir. Bu anlamda kurumlar da teknoloji çağına uyum göstermiş ve sosyal medyayı aktif şekilde kullanmaya başlamıştır. Dolayısıyla sosyal medyada itibar yönetimi artık gereklilik haline gelmiş bulunmaktadır. 

Sosyal medya platformları kişi ve kurumlara tanınma, bilinme, ismini veya markasını duyurma bağlamında oldukça kolaylık sağlamıştır. Ancak ismini duyurma her zaman kurumların ve kişilerin istemleri doğrultusunda gerçekleşmeyebilmektedir. Bazı durumlarda haksız ve yalan haberler veya olumsuz eleştiriler ile kurumların ve bireylerin itibarları sarsılabilmektedir. Bu şekilde yapılan paylaşımlar sosyal medyanın günümüzdeki kullanım sıklığı düşünüldüğünde 1 dakika içerisinde dahi binlerce paylaşım alabilmektedir. Dolayısıyla yapılan yayının içeriği ne kadar doğru, ne kadar haklı düşünülmeden yayılan bu paylaşımlar sebebiyle online itibar yönetimi ihtiyaç haline gelmiştir. Bu anlamda kurumsal sosyal medya hesaplarının uzmanlar tarafından yönetilmesi, hakkınızda yapılan olumsuz eleştirilere cevap verilmesi gibi birtakım planlı hareketlerin gerçekleştirilmesi gerekir. Böylece yapılan yorumların ciddiye alındığı fikri belirecek, hataların düzeltilmesi için çaba harcandığına dair görüntü oluşacaktır.

Arama Motorlarında Görünürlük ve Online İtibar Yönetimi

Arama motorlarında görünürlük online itibar yönetimi anlamında oldukça önemlidir. Arama motorları her türlü bilgiyi kişilerin aradığı kelimelere göre karşısına çıkarmakta böylece tanınır hale getirmektedir. Bir kişinin ismi ya da ürünün markası yazılarak aratıldığında arama motorlarında görünür olan olumsuz içerikler firmanın ya da kişinin itibarını zedeleyebilmektedir. Bu sebeple her zaman online itibar yönetimi ile içeriklerin takibi ve kontrolü gerektirmektedir. Bununla birlikte günümüz sosyal yaşantısında kişiler iş veya çalışan ararken de arama motorlarından faydalanmaktadır. Kişilerin iş amacıyla başvurduğu firmalar elbette online olarak arama motorlarında kişileri inceleyecektir. Yahut çalışan arayan firmalar ilan verdiğinde kişiler başvurmadan önce firmaları araştırmak için arama motorlarından faydalanacaktır. Bir başka örnek olarak ürün veya hizmet satın alırken kişilerin bu ürünler hakkında fikir sahibi olmak için internette araştırma yaptığnı bilinmektedir. Ürünü daha önce kullanmış kimselerin yaptıkları paylaşım ve yorumların potansiyel müşteriler bakımından dikkate alındığı gözlemlenmiştir. Bu anlamda her firma için arama motorlarında görünür siteler takip edilmeli, online itibar yönetimi kapsamında firmanın itibarını zedeleyecek içerikler için ilgili arama motoruna ve yasal yollara başvurulmalıdır. 

Online İtibar Yönetimi ve İnternetten İçerik Kaldırma İşlemleri

Online itibar yönetimi ile internetten içerik kaldırmak mümkün müdür ? 5651 sayılı Kanun kapsamında internetten içerik kaldırma işlemleri mümkün olabilmektedir. Söz konusu kanuna göre özel hayatın gizliliğini ihlal eden veya kişilik haklarına saldırı niteliğindeki paylaşımların kaldırılması ya da bu paylaşımlara erişimin engellenmesi mümkün hale gelmiştir. Sosyal medya hesaplarından yapılan yorumların ilgili siteden, web sitelerinde yapılan paylaşımların Google’dan kaldırılması gibi işlemler de mümkün olabilmektedir. Ancak online itibar yönetimi bağlamında kaldırılması gereken içeriğin sırasıyla internet üzerinden kaldırılması, Google aramalarından silinmesi, sonrasında çıkabilecek olumsuz içeriklerin itibar koruma paketleri kapsamında takip edilip kontrol edilmesi ve yasal yollarla kaldırılıp raporlanması gerekmektedir. İnternetten içerik kaldırma, internetten haber kaldırma işlemleri hakkında ayrıntılı bilgi için ilgili makalemizi okuyabilirsiniz.

Online İtibar Yönetimi ve Sahte Sosyal Medya Hesabı Kapatma

Sahte sosyal medya hesapları sadece ünlülerin değil ünlü olmayan kişilerin de adına açılabilmektedir. Sahip olunan sosyal medya hesabı başkası tarafından ele geçirilmiş olabilir. Bu hesaplar aracılığıyla online itibarı zedeleyebilecek paylaşımlar yapılabilir. Böyle bir durumda sahte sosyal medya hesabı kapatma yöntemine başvurmak gerekecektir. Yapılan asılsız paylaşımlar maddi ve manevi anlamda sizi veya firmanızı zarara uğratabileceğinden dolayı bunun gerçekleşmesinden önce önlem almak da gerekmektedir. Sahte sosyal medya hesaplarının kapatılması amacıyla ilgili siteye bu hesabın sahte olduğuna dair bildirimde bulunmanız mümkündür. Ancak belirtmek gerekir ki hızlı ve kesin bir çözüm için bir uzmandan destek almak daha faydalı olacaktır. Çünkü bildirimde bulunma yöntemi her zaman için çözüm olmamakla birlikte geri dönüş sağlamak da uzun sürebilmektedir. Bu süreç içerisinde hesabın paylaşımlara devam etmesi ve kullanım sıklığı itibarı geri dönülemeyecek derecede zedeleyebilecektir.

Online Kriz Yönetimi ve Bilişim Avukatı

Online kriz yönetimi bilişim hukuku alanında bilgi birikimi gerektiren bir konudur. Online itibarı zedeleyebilecek içeriklerin paylaşımı anında müdahale gerektirmektedir. Bunun için sosyal meyda ve web sitelerinin yakından takip edilmesi, itibar anlamında oluşabilecek zararların önlenmesi için önlem alınması gerekmektedir. %100 güvenilir bir izlenim, hakkınızda oluşturulan doğru ve olumlu içerikler sosyal ya da ticari alanda online itibarınızın korunması amacıyla online kriz yönetimi yoluna başvurulmalıdır. 

Uzman Bilişim avukatlarıyla Topo Hukuk Bürosu uzun yıllardır online itibar ve kriz yönetimi alanında müvekkillerine hizmet vermektedir. İnternetten video kaldırma, İnternetten içeriğin kaldırılması, Google ve diğer arama motorlarında aramalardan kalıcı olarak silinmesi, eski içeriklerin kaldırılması, hakkınızda çıkan asılsız haberlerin kaldırılması, internet ortamındaki görünürlüğünüzü oluşturan tüm olumsuz içeriklerin online itibar yönetimi kapsamında takibi ve kontrolü, dijital PR stratejisinin belirlenmesi, sosyal medyada itibar yönetimi işlemleri için bize danışma formunu doldurarak ulaşabilir, profesyonel destek alabilirsiniz.

Online itibar yönetimi neden gereklidir ? – Avukat Serdar Han TOPO





Avukat Serdar Han TOPO ile Hukuki Soru-Cevap Serisi – 5. Bölüm’de Av. Serdar Han TOPO Online itibar yönetiminin kişi ve kurumlar için neden gerekli olduğunu değerlendirdi.

Kişi ve kurumların interne…

Makale Yararlı mıydı?

Oylamak için yıldıza tıklayın

Ortalama oy / 5. Oy sayısı:

Yararlı bulmadığınız için üzgünüz

Bu makaleyi geribildirimlerinizle daha iyi hale getirmek isteriz

, , , , ,

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

* Telefon numaranız yayınlanmayacaktır.

Menü